Kodeks Etyki CROSCOM dla Partnerów biznesowych

(zwany dalej „Kodeksem”)

Wstęp

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) prowadzi działalność gospodarczą w sposób uczciwy, zgodny z prawem oraz zasadami etyki i dąży do stworzenia uczciwych i etycznych relacji z Partnerami biznesowymi, w tym w szczególności z klientami, dostawcami, podwykonawcami, usługodawcami oraz usługobiorcami (dalej łącznie zwanymi „Partnerami biznesowymi”).

 

Kodeks zawiera zasady uznane przez CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) za szczególnie ważne w relacjach biznesowych.

 

Kogo dotyczy Kodeks

Kodeks ma zastosowanie wobec Partnerów biznesowych CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo), od których CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) oczekuje przestrzegania najwyższych standardów etyki biznesowej, w tym między innymi zasad wyrażonych w Kodeksie. Jednocześnie CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) zobowiązuje się do traktowania Partnerów biznesowych zgodnie z postanowieniami Kodeksu, w sposób uczciwy i etyczny.

Partnerzy biznesowi zobowiązują się podjąć stosowne kroki, aby zagwarantować zgodność z wymaganiami wynikającymi z Kodeksu ze strony ich pracowników, współpracowników oraz partnerów biznesowych.

Akceptacja i zobowiązanie do przestrzegania Kodeksu następuje wraz z nawiązaniem współpracy ze spółką wchodzącą w skład CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo).

 

Zasady i wymagania

 

1. Wzajemny szacunek i brak dyskryminacji

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) relacje służbowe oraz relacje z Partnerami biznesowymi opiera w szczególności na wzajemnym szacunku oraz na współpracy.

 

Partnerzy biznesowi zobowiązani są do:

✓ traktowania wszystkich pracowników oraz współpracowników CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) z należytym szacunkiem,
✓ przestrzegania praw swoich pracowników oraz obowiązujących przepisów antydyskryminacyjnych.

 

2. BHP oraz zgodność ze środowiskiem

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo), aby spełnić wymagania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy nadrzędnie traktuje przepisy dotyczące bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska podczas planowania i realizowania swoich zadań.

 

✓ Partnerzy biznesowi we współpracy z CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) zobowiązani są do przestrzegania przepisów prawa dotyczących zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska naturalnego.

 

3. Prawa pracownicze oraz prawa człowieka

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) przestrzega praw pracowniczych i praw człowieka. W CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) nie ma przyzwolenia na zatrudnianie dzieci oraz na współczesne niewolnictwo.

 

✓ Partnerzy biznesowi zobowiązani są do budowania relacji pracowniczych na zasadzie dobrowolności, do przestrzegania prawa pracy oraz do ochrony i wsparcia prawa człowieka wobec swoich pracowników.

 

4. Etyka w Social Mediach

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) korzysta z portali społecznościowych jako narzędzi do promowania swojej działalności oraz bliższego kontaktu z klientami. Zamieszczając treści w Internecie CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) szanuje prywatność, odmienność poglądów innych osób oraz działa zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

 

✓ Partnerzy biznesowi zobowiązani są do przestrzegania zasad komunikacji w sieci, tj. między innymi do udostępniania informacji zgodnych z faktami, a także do zamieszczania treści w Internecie biorąc pod uwagę przepisy o ochronie danych osobowych oraz o ochronie dóbr osobistych.

 

5. Ochrona konkurencji

 

W CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) nie są dozwolone działania niezgodne z prawem konkurencji, w szczególności nie jest dozwolone wchodzenie w zmowę z konkurentami. Dostawcy CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) to niezależni przedsiębiorcy wybierani na podstawie obiektywnych kryteriów. Relacji handlowych CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) nie wykorzystuje w celu naruszenia przepisów o nieuczciwej konkurencji.

 

✓ Partnerzy biznesowi zobowiązani są do przestrzegania zasad uczciwej i wolnej konkurencji oraz stosują obowiązujące przepisy odnoszące się do konkurencji i działań antymonopolowych.
✓ Partnerzy biznesowi zapewniają, że nie dochodzi do wymiany chronionych informacji istotnych z punktu widzenia prawa ochrony konkurencji lub jakichkolwiek innych działań ograniczających lub mogących ograniczać konkurencję.

 

6. Przeciwdziałanie korupcji, ochrona przed łapówkarstwem, przeciwdziałanie praniu pieniędzy

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) nie toleruje łapówkarstwa i korupcji. Nie uczestniczy w zakłócaniu wolnej konkurencji, nie narusza prawa, zapewnia uczciwą konkurencję i chroni się przed łapówkarstwem, aby zbudować zaufanie do CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo). Działanie CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) oparte jest na uczciwości. CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) nie oferuje i nie przyjmuje łapówek czy nieodpowiednich prezentów. Nie toleruje dostawców ani partnerów biznesowych, którzy działają wbrew powyższym zasadom.

 

✓ Partnerzy biznesowi zobowiązani są do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących zwalczania korupcji oraz prania pieniędzy.
✓ Partnerzy biznesowi gwarantują, że ich pracownicy, podwykonawcy i przedstawiciele nie wręczają, nie oferują, nie przyjmują korzyści majątkowych i niemajątkowych.

 

7. Darowizny rzeczowe, prezenty lub wyświadczanie przysług w relacjach biznesowych

 

✓ Zakazane jest oferowanie CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) przez Partnerów biznesowych jakichkolwiek prezentów w postaci pieniędzy (gotówka, przelew itp.) bez względu na wysokość kwoty.
✓ Zakazane jest oferowanie, obiecywanie lub wręczenie Partnerom biznesowym przez CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) jakichkolwiek prezentów w postaci pieniędzy (gotówka, przelew itp.) bez względu na wysokość kwoty.
✓ W celu przestrzegania normy postępowania powszechnie uznawanego za zwyczajowe należy postępować zgodnie z zasadą, że przyjmowanie i wręczanie upominków, prezentów lub darowizn jest niedopuszczalne, jeżeli nie pozostają one w granicach norm zwyczajowo przyjętych. Przy sprawdzaniu czy prezent lub upominek przekracza granice zwyczaju należy brać pod uwagę osobisty styl życia osób zaangażowanych, pozycję jaką zajmują w hierarchii oraz charakteru okazji, w ramach której upominek lub darowizna jest przekazywana.
✓ Zakazane jest przyjmowanie, oferowanie, obiecywanie lub wręczanie jakiejkolwiek darowizny w formie rzeczowej, chyba że takie zachowania nie wpływają i nie budzą podejrzenia wywierania jakiegokolwiek wpływu na decyzje biznesowe i nie naruszają zwyczajowo przyjętych norm.
✓ Zakazane jest uczestniczenie i zapraszanie na wydarzenia niezwiązane bezpośrednio z prowadzeniem biznesu, uczestniczenie w tego typu imprezach także na koszt osób trzecich, chyba że zamiarem tych działań nie jest wywarcie zakazanego wpływu na decyzje biznesowe i nie budzi podejrzenia, że taki wpływ został osiągnięty oraz uczestnictwo i zapraszanie innych osób na tego typu wydarzenia mieści się w ramach zwyczajowo przyjętych norm.
✓ Partnerzy biznesowi nie powinni stosować powyższych reguł również w relacjach z innymi podmiotami.

 

8. Sankcje handlowe

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) nie sprzedaje ani bezpośrednio, ani pośrednio do krajów lub klientów objętych przez UE, USA lub ONZ embargiem handlowym lub podobnymi sankcjami.

 

✓ Partnerzy biznesowi nie mogą nawiązywać kontaktów i współpracy z osobami podlegającymi sankcjom handlowym.
✓ Partnerzy biznesowi zobowiązują się do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących międzynarodowych sankcji handlowych.

 

9. Konflikt interesów

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) wykonuje swoje zadania i obowiązki w sposób bezstronny, unika konfliktu interesów, aby osobiste interesy nie pozostawały w kolizji z obowiązkami zawodowymi. W ten sposób podejmuje decyzje w najlepszym interesie swoich klientów i dostawców oraz zwiększa ich zaufanie do CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo). CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) jest neutralna politycznie.

 

✓ Partnerzy biznesowi zobowiązani są zgłosić potencjalny konflikt interesów na każdym etapie współpracy z CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo).

 

10. Ochrona informacji poufnych i tajemnicy handlowej

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) chroni swoje informacje wewnętrzne, poufne oraz tajemnicę przedsiębiorstwa.

 

✓ Partnerzy biznesowi zobowiązani są do stosowania i ochrony wszelkich informacji we właściwy sposób.
✓ Partnerzy biznesowi gwarantują utrzymanie w tajemnicy informacji poufnych oraz tajemnicy przedsiębiorstwa CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) przez swoich pracowników.

 

11. Ochrona danych osobowych

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) przestrzega obowiązujące przepisy o ochronie danych osobowych i podejmuje niezbędne działania, aby chronić gromadzone dane osobowe.

✓ Partnerzy biznesowi zobowiązani są do przestrzegania obowiązujących przepisów ochrony danych osobowych.

 

12. Własność intelektualna

 

CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) wszelkie patenty, prawa autorskie, know-how, znaki towarowe itp., stanowiące własność intelektualną CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo), użytkuje właściwie i nie udostępnia ich bezzasadnie. CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) szanuje także własność intelektualną osób trzecich.

 

✓ Partnerzy biznesowi zobowiązani są do przestrzegania przepisów dotyczących własności intelektualnej.
✓ Partnerzy biznesowi nie mogą bez upoważnienia użytkować, publikować i ujawniać materiałów chronionych przez obowiązujące przepisy i należące do CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo).
✓ Partnerzy biznesowi zobowiązują się do korzystania z ww. materiałów w ramach upoważnienia wynikającego z umowy.

 

Sprawdzanie Partnera biznesowego

 

Ze względów prawnych CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) może wymagać przeprowadzenia badania typu due diligence dotyczącego swoich Partnerów biznesowych. CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) zastrzega sobie prawo do nie nawiązania lub zerwania relacji z Partnerem biznesowym, którego praktyki nie były zgodne ze standardami etyki biznesowej CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo).

 

Prawne konsekwencje naruszenia zasad i wymagań Kodeksu

 

Naruszenie przez Partnera biznesowego postanowień Kodeksu może spowodować rozwiązanie zawartych z nim umów i utratę kontaktów biznesowych z CROSCOM (AIDACOM Paweł Walo) w przyszłości.

 

 

Kodeks Etyki

Kontakt

E-mail: kontakt@croscom.pl

Copyright © 2023 Croscom Thynk Unlimited

CROSCOM

Thynk Unlimited